در این مقاله از پرشین اسکریپت میخواهیم نحوه استفاده از افزونه پیامک whmcs و اتصال سیستم whmcs به پنل اس ام اس برای ارسال پیامک خودکار هنگام فروش یک محصول، بازگشایی تیکت پشتیبانی، پاسخ به تیکت پشتیبانی، یاداوری پرداخت فاکتور و… در whmcs را به شما آموزش دهیم. شما در پایان این مقاله می توانید از طریق افزونه پیامکی whmcs سایتتان را به سامانه پیامکی متصل نمایید و با انتخاب خود تنظیم کنید در چه زمانی از طریق وب سرویس پیامک اطلاع رسانی به صورت خودکار ارسال شود.

سیستم whmcs چیست و چه کاربردی دارد؟

whmcs یا WHMCompleteSolution مخفف کلمه web hosting management complete solution به معنای “راه حلی برای مدیریت کامل میزبانی وب ” می باشد که معروفترین اسکریپت و نرم افزار پشتیبانی آنلاین که شامل امکانات کارت خرید، تیکتینگ، حسابداری، چندزبانه، مرکز آموزش و ماژول نویسی می باشد. نرم افزار whmcs تولید انگلستان با نام WHMCS است. کارکرد اصلی این نرم افزار برای مدیریت هاستینگ می‌باشد. انواع هاست اشتراکی، سرور مجازی، سرور اختصاصی را میتوان با این اسکریپت مدیریت نمود.

قابلیت‌های ماژول پیامک whmcs

در این مقاله قابلیت‌ها و امکانات ماژول پیامک WHMCS مورد بررسی و بحث قرار می گیرد و تک تک قابلیت های افزونه ارسال پیامک WHMCS را به شما معرفی می‌کنیم.

  • ارسال پیامک به یک کاربر خاص از داخل سیستم مدیریت هاستینگ whmcs
  • ارسال پیامک به همه کاربران از داخل whmcs
  • ارسال پیامک هنگام ایجاد فاکتور جدید برای مشتری
  • ارسال اس ام اس هنگام تغییر کلمه عبور کاربر در پنل whmcs
  • ارسال پیامک هنگام ایجاد سفارش جدید به کاربر در whmcs
  • ارسال اس ام اس هنگام ایجاد تیکت به کاربر در whmcs
  • ارسال پیامک هنگام ایجاد تیکت به مدیر whmcs
  • ارسال پیامک هنگام جواب دادن و تغییر وضعیت تیکت در whmcs
  • ارسال پیامک هنگام ایجاد سرویس جدید
  • ارسال پیامک هنگام بسته شدن سرویس
  • ارسال اس ام اس قبل از انقضای سرویس در whmcs
  • ارسال پیامک هنگام انقضای سرویس هاست در whmcs

 

شما با نصب ماژول ارسال اس ام اس whmcs تمام قابلیت های پیامکی که در بالا گفته شد را می توانید به سیستم whmcs خود اضافه نمایید و جالب است بدانید که استفاده از تمام این قابلیت ها ضروری و اجباری نمی باشد و شما می توانید بر اساس نیاز خود در افزونه اس ام اس whmcs قابلیتهای مورد نظرتان را با علامت گذاری فعال یا غیر فعال نمایید اما شما با نصب این افزونه پیامکی مطمئن هستید که تمام قابلیت هایی که با پیام کوتاه می توانستید به سیستم مدیریت محتوا whmcs اضافه کنید را در اختیار دارید.

راهنمای اتصال whmcs به پنل پیامک

ابتدا به سایت سامانه پیامک فراز اس ام اس مراجعه نمایید و بعد از خرید سامانه پیامکی، افزونه اس ام اس Whmcs از از طریق تیکت پشتیبانی دریافت نمایید و بر روی سیستم هاستینگ خود نصب نمایید.
برای نصب افزونه کافی است فایل ماژول اس ام اس را در public_html از حالت فشرده خارج نمایید.

حال می توانید با مراجعه به کنترل پنل درون whmcs تنظیمات مدیریتی ماژول پیامک whmcs را انجام دهید.

خط خدماتی برای عبور از بلک لیست و شماره های مسدود

یکی از معضلات بزرگ تمام افرادی که از قابلیت ارسال پیامک وب سرویس استفاده می کنند وجود شماره های مسدود تبلیغاتی است که حدود 70% افراد دریافت پیامک های تبلیغاتی را مسدود کرده اند و این یعنی زمانی که شما پیامک های وب سرویس را از طریق سایت یا اپلیکیشن ارسال میکنید، اگر از خط تبلیغاتی سامانه پیامکی استفاده کنید پیامک شما به 70% افراد نمی رسد و پیامک شما را دریافت نمی کنند.

برای اینکه بتوانید پیامک هایی که جنبه اطلاع رسانی دارند را از طریق وب سرویس حتی به شماره های مسدود ارسال کنید می بایست از خط خدماتی برای ارسال پیامک وب سرویس استفاده کنید.

قبلا به صورت کامل در مورد خط خدماتی، تعهد نامه خط خدماتی ، مدارکی که برای دریافت خط خدماتی لازم است، در مقاله راهنمای دریافت خط خدماتی توضیحات کامل برای دریافت خطوط خدماتی بیان شده است.

برای اینکه پیامک های اطلاع رسانی سایت شما از فیلتر بلک لیست عبور کنند دو راهکار وجود دارد:

  • ارسال پیامک از طریق سیم کارت
  • ارسال پیامک از طریق خط خدماتی

مشکلی که در خط سیم کارت برای ارسال پیامک انبوه وجود دارد این است که پیامک شما با تاخیر به دست مخاطب می رسد و پیامک شما با خط سیم کارت برای گوشی مخاطب ارسال می شود که از نظر برندینگ جالب نمی باشد. اگر شما قصد ارسال پیامک کدفعال سازی را داشته باشید ارسال پیامک با سیم کارت نمی تواند گزینه مناسبی باشد زیر پیامک هایی که از طریق سیم کارت ارسال می شود با تاخیر چند ساعته به دست مشتری می رسد. بنابرین برای ارسال پیامک های وب سرویس شما می بایست ازخط خدماتی برای ارسال مواردی همچون، صدور فاکتور پرداخت، اعلام پاسخگویی به تیکت، ارسال اس ام اس کد فعال سازی و… استفاده کنید. با اینکه دریافت خط خدماتی رایگان است اما مشکلی که مانع دریافت خط خدماتی می شود این است که شما برای دریافت خط خدماتی اختصاصی می بایست به اپراتور تعهد دهید که از این خط برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده نمی کنید و اپراتور نیز بابت تعهد شما مبلغ 500 میلیون ریال سفته دریافت می کند! پس راهکار چیست؟

راهکار برای ارسال پیامک های وب سرویس استفاده ازخط خدماتی اشتراکی است. پنل پیامک فراز اس ام اس که در زمینه ارسال اس ام اس فعالیت می کند، برای ارسال پیامک های اطللاع رسانی خط خدماتی به صورت اشتراکی در اختیار کاربران قرار می دهد و شما بدون آنکه نیاز به پرداخت سفته داشته باشید، می توانید برای ارسال پیامک وب سرویس که جنبه اطلاع رسانی دارند از خط خدماتی عمومی شرکت فراز اس ام اس استفاده نمایید.

برای دریافت خط خدماتی به آدرس www.farazsms.com مراجعه نمایید.

دانلود افزونه پیامک WHMCS و خرید سامانه پیامک

برای دانلود آخرین نسخه از ماژول پیامک WHMCS به سایت پنل پیامک فراز اس ام اس (https://farazsms.com) مراجعه نمایید در بخش آزمایشگاه می‌توانید آخرین نسخه افزونه پیامکی WHMCS را دانلود نمایید. از دیگر مزیت های سامانه پیامک فراز اس ام اس آپدیت دائم ماژول پیامک whmcs می باشد که به صورت مداوم و متناسب با نسخه های مختلف whms بروز رسانی انجام می شود. برای اینکه بتوانید افزونه پیامک دابلیو اچ ام سی اس را به پنل اس ام اس متصل نمایید نیاز به خرید سامانه پیامکی دارید که با توجه به وجود افزونه پیامکی WHMCS و خط خدماتی برای عبور از بلک لیست و ارسال پیامک به شماره های مسدودی که به صورت رایگان و بدون نیاز به پرداخت سفته در اختیار شما قرار می گیرد ما صمیمانه پیشنهاد می کنیم برای خرید پنل اس ام اس به سایت سامانه پیام کوتاه فراز اس ام اس به ادرس https://farazsms.com مراجعه نمایید و سامانه پیامکی مورد نظرتان را خریداری نمایید. در کنار افزونه پیامک WHMCS سامانه پیامکی فراز برای تمام سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب مانند وردپرس، ووکامرس، اپن کارت، پرستاشاپ و… افزونه پیامک و ماژول اس ام اس دارد که با نصب آنها می توانید سایت خود را به سامانه پیام کوتاه متصل نمایید. برای مثال شما با نصب افزونه پیامک وردپرس می‌توانید سایت وردپرس یا فروشگاه اینترنتی ووکامرس را به سامانه پیامک متصل نمایید و پیامک فروش محصولات یا سیستم ثبت نام و ورود با شماره موبایل را در سایت خود فعال نمایید. برای مشاهده تمامی امکانات سامانه پیامکی فراز اس ام اس به صفحه امکانات پنل اس ام اس مراجعه نمایید.

اگر برای خرید پنل اس ام اس و یا افزونه Whmcs سوالی در ذهن شما باقی مانده است با فراز اس ام اس تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان فراز اس ام اس بپرسید یا راهنمای خرید بهترین سامانه پیامکی را در سایت زومیت مطالعه نمایید. همچنین هنگام خرید سامانه پیامک با وارد کردن کد تخفیف WHMCS می توانید 20% برای خرید پنل اس ام اس تخفیف بگیرید.

چرا فایل های پرشین اسکریپت رایگان است؟

تمامی افزونه ها و قالب های موجود در پرشین اسکریپت به صورت کاملا اورجینال و بدون دستکاری تهیه می شوند و به اشتراک گذاشته می شوند. تمامی منابع و فایل های موجود در پرشین اسکریپت متن باز و بدون قفل گذاری می باشد و شما می توانید از سلامت کدهای درون سورس ها اطمینان حاصل کنید

برچسب ها: Whmcs افزونه پیامک سامانه پیامک پنل اس ام اس

نظرات

0 0 رای ها
رأی دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
مهدی عزیزی
مهدی عزیزی
5 سال قبل

برای دانلود ماژل پیامک whmcs فراز اس ام اس ، لینک دانلود ماژول رو قرار ندادید؛ باید اول پنل اس ام اس رو خریداری کنم؟