برای تهیه نسخه ی پشتیبان از دیتابیس خود، نیاز به phpMyAdmin دارید. phpMyAdmin در واقع یک ابزار مدیریتی بانک های اطلاعاتی MySql است که اغلب سرویس دهندگان هاست (Hosting providers) به مشتریان خود ارائه می دهند.(البته غیر از سرویس دهنده ی هاست من!!) این ابزار شامل قسمتی برای تهیه نسخه ی پشتیبان از دیتابیس شما می باشد. اگر کمی دقت کنید، روند کار را بسیار ساده خواهید یافت.

تذکر مهم: اگر چه phpMyAdmin یک ابزار بسیار خوب و کارامد است، اما نباید فراموش کنید که شما در حال کار بر روی اینترنت هستید و ممکن هر اتفاق غیر منتظره ای بیفتد. البته بعضی از مشکلات طبیعی هستند که با چند بار تکرار مشکلتان حل خواهد شد!

ابتدا باید بدانید که شما دو راه پیش رو دارید:
1- از تمام دیتابیس بک آپ بگیرید.
2- تنها از جداول بک آپ بگیرید.

که پیشنها من به شما این است که دیتابیس را به طور دستی بسازید، و تنها از جداول بک آپ بگیرید.


مراحل کار:

ابتدا وارد کنترل پنل سایت خود شوید و به قسمت MySql database بروید. سپس phpMyAdmin را باز کنید. در این صفحه اگر می خواهید از دیتا بیس خود بک آپ بگیرید بر روی گزینه ی Export link from the home page کلیک نمایید و اگر می خواهید تنها از جداول بک آپ بگیرید ابتدا بر روی Database کلیک کرده و سپس بر روی گزینه ی Export link for exporting the tables کلیک نمایید. و دیتابیس مورد نظرتان را انتخا کنید.

بعد از انتخاب دیتابیس خود، از زبانه های موجود، Export را انتخاب کنید.

3- بعد از این کار باید صفحه ی Export ظاهر شود که دارای چندین منو است. شما می توانید طبق عکس زیر اقدام به انتخاب گزینه ها کنید.

برای راحتی کار تمام گرینه هایی را که باید تیک داشته باشد، در زیر لیست کردم:

Structure
– add DROP TABLE
– Add AUTO_INCREMENT value
– Enclose table and field names with backquotes

Data
– Use hexadecimal for binary fields

Save as file
[use default File name template]
– “gzipped”

4- بر روی گزینه ی GO کلیک کنید و اجازه دهید تا فایل بر روی کامپیوترتان ذخیره شود. در اینجا تهیه نسخه ی پشتیبان به اتمام رسیده است.

بازگرداندن بانک اطلاعاتی:

1- برای باز گرداندن جداول در صفحه ی اصلی phpMyAdmin، از لیست کشویی دیتابیس مورد نظر خود را که یک دیتابیس خالی باید باشد، انتخاب کنید و بر روی آیکون SQL(ستون سمت چپ) کلیک کنید.

2- در صفحه ی جدید بر روی گزینه ی Import files کلیک کنید.
3- به وسیله ی دکمه ی Browse فایل مورد نظر را از کامپیوتران انتخاب کرده و مطمئن باشید که گزینه ی gzipped انتخاب شده باشد.


منبع: دهکده آی تی

چرا فایل های پرشین اسکریپت رایگان است؟

تمامی افزونه ها و قالب های موجود در پرشین اسکریپت به صورت کاملا اورجینال و بدون دستکاری تهیه می شوند و به اشتراک گذاشته می شوند. تمامی منابع و فایل های موجود در پرشین اسکریپت متن باز و بدون قفل گذاری می باشد و شما می توانید از سلامت کدهای درون سورس ها اطمینان حاصل کنید

برچسب ها:

نظرات

0 0 رای ها
رأی دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
m.moradi
ادمین
پاسخ به  naser
4 ماه قبل

درود ناصر عزیز
بررسی میشه

naser
naser
4 ماه قبل

چرا هیچ کسی نمایش داده نمی شود