در این مطلب می‌خواهم تمام آنچه که باید دربارۀ تبلیغات گوگل ادوردز و نحوه محسابه هزینه در آن بدانید را با شما درمیان بگذارم.

اما پیش از هر چیز، بگذارید یک خاطره کوتاه در مورد یکی از دوستانم به شما بگویم. من مدت‌ها این دوست را تشویق می‌کردم تا از ادوردز برای تبلیغ سایت خود استفاده کند. اما همیشه پیش خودش فکر می‌کرد که این روش برای او آنقدر موثر نخواهد بود. تا اینکه یک روز، بالاخره اصرارهای من جواب داد و او تبلیغات گوگل را شروع کرد. و امروز چه؟ او لحظه‌ای حاضر نیست این تبلیغ خود در گوگل را متوقف کند. تعجبی هم ندارد. چون به کمک این روش تبلیغاتی، فروش او اکنون چند برابر شده است.

این را گفتم که دقیقاً بفهمید چرا باید تبلیغات گوگل را جدی بگیرید و وقت بگذارید تا بهتر با آن آشنا شوید. در این مقاله، من تمام آنچه در زمینه هزینه تبلیغات گوگل باید بدانید را با شما در میان خواهم گذاشت و یک شرکت خوب در زمینه تبلیغات گوگل را به شما معرفی می‌کنم. یعنی شرکت نوین که به لطف آن، دوست من توانسته بهترین نتیجه را از تبلیغات خود بگیرد و واقعاً از کار با آنها راضی است.

تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز چیست و چرا انقدر موثر است؟

گوگل ادوردز یک سرویس تبلیغاتی است که به شما اجازه می‌دهد در جستجوهای مرتبط با کسب و کار خود در گوگل تبلیغ کنید. دقیقاً به همین دلیل است که این سرویس تبلیغاتی چنین قدرت زیادی دارد. چه دلیلی؟ همین دیگر. همین که تبلیغ شما فقط وقتی نمایش داده می‌شود که کاربر به دنبال شماست.

مثلاً فرض کنیم که شما یک فروشگاه لوازم خانگی دارید. با تبلیغ در گوگل، شما می‌توانید مطمئن باشید که هر زمان کاربری عبارت “خرید لوازم خانگی” را جستجو کرد، سایت شما به او معرفی خواهد شد.

البته، شما قطعاً می‌توانید به صورت طبیعی هم در نتایج اول گوگل حضور داشته باشید. فقط کافی است که چندین ماه زمان بگذارید، روی کیفیت سایت خود کار کنید و …

اما به کمک تبلیغات گوگل، شما ظرف یک روز می‌توانید سایت خود را به درآمد برسانید. در واقع، اگر کسی از من بپرسد که چطور می‌تواند ظرف یک هفته کسب و کار خود را راه بیندازد، پیشنهاد من به او ساده است: اینکه یک وب سایت بسازد و تبلیغات گوگل را شروع کند.

برای تبلیغ در گوگل به چه چیزی نیاز دارید؟

پاسخ این سوال ساده است: شما برای شروع تبلیغات، حتماً باید یک سایت داشته باشید. اما اگر سایت ندارید، لازم نیست نگران باشید. راهی ساده برای ایجاد سریع یک وب سایت با کیفیت وجود دارد. این راه ساده چیزی نیست جز پرتال. یک سیستم فوق‌العاده برای آنکه سایت خود را ایجاد کنید. پس اگر هنوز وب‌سایتی ندارید، همین الان به آدرس www.portal.ir بروید و یک سایت برای خود ایجاد کنید.

هزینه تبلیغ کردن در جستجوهای گوگل چقدر است؟

قبل از هر چیز بگذارید خیالتان را راحت کنم: تبلیغ گوگل میتواند خیلی کم‌هزینه‎‌تر از چیزی باشد که فکر می‌کنید. در واقع، هیچ بعید نیست که هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی داشته باشد.

در گوگل ادوردز، تبلیغات شما به صورت کلیکی است. یعنی چه؟ یعنی بابت هر کلیک کاربران بر روی تبلیغ خود، هزینه پرداخت خواهید کرد. پس فقط زمانی از شما هزینه کم می‌شود که کاربر واقعاً به سایت شما علاقه‌مند باشد.

اما این هزینه چقدر است؟ به طور کلی، هزینه هر کلیک از حدود 50 تومان شروع می‌شود و می‌توان تا چند هزار تومان هم ادامه داشته باشد. برای اینکه ترستان بریزد، بگذارید به شما اطلاع بدهم که اکثر سیستم های تبلیغ کلیکی ایرانی، از هر کلیک 250 تومان شروع می‌کنند و گوگل برای شروع تقریباً یک پنجم آنها هزینه از شما دریافت می‌کند.

حالا احتمالاً می‌پرسید که چه چیزی باعث می‌شود که یک سایت با 50 تومان در گوگل تبلیغ کند و یک سایت با چند هزار تومان؟ رقابت!!! هر عبارتی که در گوگل جستجو می‌شود، دارای میزان رقابتی است. مثلاً عبارت “خرید گوشی” را در نظر بگیرید. احتمالاً فروشگاه‌های بسیاری روی این کلمه تبلیغ کرده‌اند و بنابراین رقابت بالاست. حالا چه چیز مشخص می‌کند که چه کسی در جایگاه اول تبلیغاتی نمایش داده می‌شود، چه کسی در جایگاه دوم و …؟ قیمتی که پرداخت می‌شود.

مزایده قیمت دوم در گوگل ادوردز

گوگل ادودرز برای تعیین جایگاه شما یک مزایده به راه می‌اندازد. در این مزایده، هر کس حاضر باشد بیشتر پول بدهد، جایگاه بالاتری خواهد داشت. اما قسمت جذاب ماجرا اینجاست که شما قرار نیست دقیقاً پولی که مشخص کرده‌اید را پرداخت کنید. پس چقدر پرداخت خواهید کرد؟ به اندازه نفر قبلی خود.

گوگل از سیستمی به نام مزایده قیمت دوم استفاده می‌کند. این مزایده چگونه کار می‌کند؟ ساده است: من حاضرم بابت هر کلیک بر روی تبلیغ خودم در یک کلمه کلیدی، 500 تومان بدهم. اما شما پول بیشتری دارید و این کلمه، برایتان مهم‌تر است، پس به گوگل می‌گویید که بابت هر کلیک، حاضرید 1000 تومان بدهید. بنابراین جایگاه اول را در این تبلیغات خواهید داشت. اما اگر کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک کند، چقدر هزینه می‌پردازید؟ همانقدری که نفر قبلی شما، یعنی من، حاضر به پرداخت آن بوده است: یعنی 500 تومان.

اهمیّت کیفیت در تبلیغات گوگل

کاربران برای گوگل اهمیّت بسیار زیادی دارند. اگر این کاربران نباشند، گوگل نیز درآمدی نخواهد داشت. بنابراین، همیشه آنها را اولویت خود قرار می‌دهد. اما این به چه معنی است؟ ساده است: گوگل حاضر نیست به هر قیمتی، یک تبلیغ را به کاربر نمایش دهد. پس شاخص‌هایی تعریف کرده است تا به کمک آنها بتواند میزان کیفیت یک تبلیغ و رضایت کاربران از آن را بشناسد.

این شاخص‌ها چه هستند: در درجه اول، تبلیغ شما باید مرتبط با کلمۀ کلیدی باشد. پس از آن، مساله میزان جذابیت تبلیغ با بررسی رغبت کاربران برای کلیک بر روی آن سنجیده می‌شود. در نهایت نیز، سایت شماست که مساله می‌شود. یعنی اینکه سایت شما چقدر کیفیت دارد و چقدر خوب می‌تواند نیاز کاربران را برطرف کند.

پس از بررسی این 3 شاخص، شما یک امتیاز کیفیت از گوگل می‌گیرد. امتیازی که بین 1 تا 10 متغیر است. امتیازی که مستقیماً در نتیجۀ مزایده‌های گوگل نقش دارد. در واقع، همانقدر که پول شما برای گوگل مهم است، کیفیت شما هم مهم است.

گوگل برای آنکه جایگاه تبلیغات را مشخص کند، شاخص کیفیت را در کنار قیمت در نظر می‌گیرد. این یعنی اگر من تبلیغی داشته باشم که امتیاز آن 10 باشد و امتیاز تبلیغ شما 6 باشد، ممکن است حتی با 500 تومان هم بتوانم جایگاه بهتری نسبت به شما داشته باشم. آن هم وقتی که شما حاضرید 1000 تومان بابت هر کلیک بدهید.

بنابراین، اصلاً نباید از اهمیّت کیفیت غافل شد. به خصوص که می‌تواند هزینه‌های تبلیغات شما را تا نصف یا حتی بیشتر هم کاهش دهد. اینجاست که اهمیّت انتخاب یک آژانس تبلیغات گوگل خوب، خودش را بیش از پیش نشان می‌دهد. آژانسی که بتواند به شما کمک کند امتیاز کیفیت تبلیغات خود را، تا جای ممکن افزایش دهید.

(آنچه اینجا گفته شد، در حقیقت خلاصه‌ای از مقالۀ خوب نوین با عنوان ” هزینه تبلیغ در گوگل چقدر است؟ ” بود.)

چرا کار کردن با یک آژانس تبلیغاتی گوگل بهتر است؟

اکنون که با طرز کار گوگل آشنا شدیم، بگذارید ببینیم که چرا کار کردن با یک آژانس تبلیغاتی، راه بهتری برای تبلیغ دادن در گوگل است:

  1. تبلیغ کردن در گوگل پیچیدگی‌های خود را دارد. من تا به حال افراد بسیاری را دیده‌ام که میلیون‌ها تومان پول در ادوردز هدر داده‌اند، بدون آنکه بازدهی خوبی از آن بگیرند. دقیقاً همینجاست که تجربه یک آژانس خوب تبلیغات در گوگل به کمک شما خواهد آمد. تجربه‌ای که میلیون‌ها تومان به سود شما خواهد بود.
  2. همانطور که پیش از این گفتیم، اگر کیفیت تبلیغات شما بالا باشد، هزینه کمتری بابت تبلیغات گوگل خود خواهید پرداخت. اگر آژانسی که با آن کار می‌کنید، در این زمینه تخصص داشته باشد، قطعاً می‌تواند کمک بسیاری در افزایش کیفیت تبلیغات به شما بکند. در نتیجه، هزینه‌های شما برای تبلیغات گوگل، تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.
  3. احتمالاً می‌دانید که گوگل به عنوان یک شرکت آمریکایی، ایران را تحریم کرده است. پس نمی‌توان مستقیم در آن تبلیغ داد. در حقیقت، شما باید از طرف یک کشور دیگر برای گرفتن اکانت گوگل و تبلیغات اقدام کنید. به علاوه، اگر نکات امنیتی را رعایت نکنید، هیچ بعید نیست که اکانت شما بسته شود. در چنین وضعی، یک شرکت تبلیغات در گوگل، می‌تواند در نقش یک واسط، تبلیغات راحت در گوگل را برای شما ممکن کند.

بهترین شرکت برای تبلیغات در گوگل کدام است؟

من در ابتدای این مقاله، داستان دوست خود را برای شما تعریف کردم و خیلی کوتاه، درباره تجربه او از تبلیغات گوگل با شرکت نوین گفتم. اما چرا من این شرکت را به دیگر آژانس‌های بازاریابی فعال در این حوزه ترجیح می‌دهم؟ ساده است. زمانی که دوست من قصد داشت تبلیغات در گوگل را شروع کند، با چند شرکت صحبت کرد و همه آنها، جواب‌های کلی و غیر حرفه‌ای به سوال‌های او می‌دادند. اما تیم نوین، با صبر و حوصله وقت گذاشت تا همه‌چیز را برای او توضیح بدهد و به او کمک کند تا بهترین نتیجه را دریافت کند. و چنین هم شد. در واقع، من این شرکت را در مقاله خود معرفی کرده‌ام تا به نوعی از وقت و زمانی که برای ما گذاشتند، تشکر کرده باشم.

از تجربه بالا در تیم کاری گرفته، تا ارائه قیمت‌های مناسب، شناسایی رقبا، گسترش کلمات کلیدی و انتخاب آنها با توجه به وضعیت وب سایت، پشتیبانی در شرایط مختلف، انتخاب استراتژی مناسب و مواردی از این قبیل نکاتی هستند که نوین را نسبت به رقبایش متمایز می‌کند. فقط توجه داشته باشید که موارد ذکر شده تنها بخشی از فعالیتها و امکاناتی که گروه نوین در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. اگر مایل هستید که بیشتر با این امکانات و قابلیت‌ها آشنا شوید، حتماً به لینک زیر مراجعه کنید و از جزئیات آنها مطلع شوید:www.novin.com

من هم اکنون، چند سالی است که با این شرکت در زمینه تبلیغات گوگل کار می‌کنم و همیشه هم از آنها راضی بوده‌ام. بنابراین، وقتی که از من درخواست کردند به عنوان یک همکار، آنها را در مقاله خود معرفی کنم، با کمال میل این درخواست را قبول کردم.

تعرفه تبلیغات گوگل در نوین چقدر است؟

حالا بگذارید ببینیم که برای همکاری با شرکت نوین، چقدر باید هزینه پرداخت کنید. زمانی که شما وارد صفحه ادوردز این شرکت به آدرس www.novin.com/adwords/ می‌شوید، با سه پیشنهاد مختلف روبرو هستید. اولی، شارژ و مدیریت کمپین است و دومی، فقط شارژ و سومی هم، فقط مدیریت. حالا هر کدام از این موارد، دارای گزینه‌های زیرمجموعه‌ای هستند.

با توجه به نوسانات ارز در ایران، ترجیح می‌دهم قیمت‌های این شرکت را اعلام نکنم و پیشنهاد می‌کنم خود شما برای اطلاع از قیمت‌ها، به سایت آنها سر بزنید. همچنین شما می‌توانید با شماره تلفن 02163404 (داخلی 3) برای ارتباط با پشتیبان‌های این شرکت و دریافت مشاوره از آنها استفاده بکنید.

تبلیغات گوگل را جدی بگیرید

بگذارید پیش از اتمام این مقاله، یک بار دیگر تاکید کنم که تبلیغات در گوگل را جدی بگیرید. چرا که بهترین راه برای افزایش فروش یک وب سایت اینترنتی است. مطمئن باشید که از این تصمیم پشیمان نخواهید شد. راستی، حتما سوالات و نظرات خود را با من در میان بگذارید. ما سعی می کنیم همه آنها را در کوتاه ترین زمان پاسخ بدهیم.

چرا فایل های پرشین اسکریپت رایگان است؟

تمامی افزونه ها و قالب های موجود در پرشین اسکریپت به صورت کاملا اورجینال و بدون دستکاری تهیه می شوند و به اشتراک گذاشته می شوند. تمامی منابع و فایل های موجود در پرشین اسکریپت متن باز و بدون قفل گذاری می باشد و شما می توانید از سلامت کدهای درون سورس ها اطمینان حاصل کنید

برچسب ها:

نظرات

0 0 رای ها
رأی دهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
طراحی سایت
5 سال قبل

مرسی. عالی بود